Hannas blomster

bloggen min

onsdag 29. september 2010

Utplassering uke 39

Tirsdag uke 39 var jeg i praksis i en blomsterbutikk i stavanger. Før jeg dro hadde jeg med meg to mål som jeg skulle ha med resten av året.
  • utføre og tilpasse eige arbeid med blomsterfaglege produkt til høve, rom og underlag, trendar og dei ønska og behova kunden har
  • gjere greie for opphav, naturleg sesong for og stell av eit breitt utval av namngitt botanisk materiale 

Disse utførte jeg da jeg laget buketter for 2 bestillinger fra kunder. De botaniske materialene lærte jeg navn på mens jeg brukte de i bukettene.

Prisen på denne var 300kr

Denne buketten laget jeg først. Det var en høstfarget åpen/rund bukett som var frodig, dekorativ og passet til kundens ønske som var en høstbukett. Proporsjonene er 2/3 fra toppen og 1/3 fra bindepunktet og ned. Det var mulig å se inn i buketten siden blomstene hadde mellomrom for å se større og frodigere ut. Bindeteknikken var radial, stramt bundet og under bindepunktet fant man ingen blader for da ble det for mange bakterier i vannet. Til slutt pakket jeg den inn åpent fordi den skulle stå en dag.

2 kommentarer:

  1. Flotte høstbuketter du har laget:) Bra at du er nøyaktig med det tekniske og at du øver på botaniske navn mens du lager produkter. God måte å lære på:)

    SvarSlett
  2. takk jeg likte å lage buketter med liljer. =)

    SvarSlett