Hannas blomster

bloggen min

mandag 6. september 2010

Rund, lukket bukett


03.sep 2010 laget vi en tett og rund bukett
Buketten jeg laget traff på punktene med at den skulle være dekorativ, tett, rund og hadde en 90 graders vinkel i bundepunktet. Den inneholdt også lys/mørk kontrast, og kvantitetskontrast lilla/gul. Andre kontraster var ru blomster/glatte blader. Linjene var rette ved stilker og buet med blomstene/bladene. 
Proposjonene på buketten skulle deles i 2 halve deler fra bindepunktet.
Til slutt bandt jeg buketten stramt, snittet stilkene like lange og pakket den inn. 


Blomsternavn og pris
Aspedistra 4x12kr
Bjørnegress 20x2kr
Alchemille (marikåpe) 4x20kr
Callistephus (sommerasters) 4x9kr
Hortensia 1x75kr
Dianthus (nellik) 3x18kr
Helianthus (solsikke) 1x25 kr
Sum=358kr



Jeg valgte disse blomstene fordi de passet sammen og fremhevet hverandre. Buketten ble satt sammen slik den gjorde fordi resultatet ble da dekorativt, tett og frodig. Solsikken og hortensiaen ble fremhevet for de var dominerende og de dyreste blomstene. Bladene formet jeg runde slik de passet godt inn i buketten, og ikke ble for dominerende.

Jeg ble meget fornøyd med buketten. Den ble solid, tett og fint snittet. Den ble også frodig og fin.  Min bukett ble solgt til en lærer som jeg ble veldig fornøyd med.

2 kommentarer: