Hannas blomster

bloggen min

mandag 6. september 2010

Bukett i formal stil

06.sep. 2010 Laget vi en formal bukett. En bukett i formal stil en en bukett som er enkel, få sorter blomster, inneholder sterke kontraster og har en parallell eller radial gruppeplassering.



Jeg valgte ut 3 sorter blomster og 1 type strå.  Den inneholdt sterke linje kontraster rund/spiss. Overflaten til allium er ru, mens bladene og gladiolen er glatt. Dette utgjør også en kontrast. Andre kontraster er formen (rund, kule/trekant, spiss).Disse hadde sterke kontraster (lilla, gul komplimentær kontrast) og lys/mørk kontrast.
Jeg brukte en parallell gruppeteknikk der jeg bandt buketten på to steder. Over, og under Hortensiaen. Stråene (typha) festet jeg med perlenåler. 

Resultat:
Blomsternavn og pris
Hortensia 1x75kr
Allium 3x15kr
Gladiolus 2x20kr
Typha 4x10kr
Perlenål 7x2kr
Sum=214kr
Jeg ble fornøyd med resultatet. Det ble formalt, stort, vakkert og spesielt. Prisen passet til den store buketten.
Til slutt pakket jeg den inn for den ble solgt.

1 kommentar: