Hannas blomster

bloggen min

mandag 27. september 2010

Tett rund Bukett

Mandag 27 sep fikk vi i oppdrag å lage en valgfri bukett.

Et kompetanesmål jeg hadde valgt var
  • gjere greie for og bruke eigenart og særtrekk ved levande materiale tilpassa ulike uttrykk
Jeg tegnet ideskisser for åpen og tett rund bukett.

Valgt ideskisse

Etter valgt ideskisse plukket jeg ut materialene jeg ville bruke. Utrykket jeg valgte var høstbukett fordi det passet til formen, og fargene på blomstene.
Jeg bestemte meg for å lage en lukket, tett, og rund bukett. Den skulle ha en 90 graders vinkel i bindepunktet og den skulle ha proporsjonene 1/2 og 1/2. 

Buketten ble en dekorativ høstbukett med lys/mørk kontraster. Jeg brukte mellomstikk av høstfargede eikeblader for å støtte og tetting. Jeg utførte kompetansemålet ved at jeg brukte ulike høstfargede blomster og blader som passet til uttrykket mitt.
Pris resultat:
Rose (rosa) 6x15kr
Germini 5x24kr
Bluperum 1x28kr
Nellik (dianthus) 4x24kr
Leather leaf 6x8kr
Sedum 4x5kr
Eikeblad (mellomstikk) 4x5kr
Buljongtråd 1x10kr
Sum= 360kr

Egenvudering
Jeg ble fornøyd med resultatet mitt fordi det ble solid teknisk utført, riktig fargevalg og riktig form for en tett, rund paraply formet bukett. Sammenbindingen var vanskelig i starten, men det gikk bedre etterhvert. Jeg lærte bedre å sette sammen en tett bukett etter denne oppgaven.


3 kommentarer:

  1. Å så NYDELIG den e, fin rund form.
    Du er utrolig flink......

    SvarSlett
  2. takk glede meg t å se dokke=) komme tir uke 42!

    SvarSlett
  3. Herlig bukett du laget. Kjempeflinke:)

    SvarSlett