Hannas blomster

bloggen min

søndag 19. september 2010

Utplassering Tirsdag 14 sep PTF

Tirsdag 14 sep var jeg utplassert i en blomster butikk med navn Kolnes zwerg blomster. Her fikk jeg et positivt intrykk av personale og butikken. 
Før jeg dro ut i praksis hadde jeg plukket ut to mål jeg skulle prøve å følge:

  • utføre og tilpasse eige arbeid med blomsterfaglege produkt til høve, rom og underlag, trendar og dei ønska og behova kunden har
  • gjere greie for opphav, naturleg sesong for og stell av eit breitt utval av namngitt botanisk materiale 
Disse utførte jeg da jeg laget bukett og dekorasjon for kunden ved bestillinger og i butikken.
Først laget jeg denne høst bukketten som passer til årstiden. Kunder ønsket blomsterfaglige produkt som stemmer med årstiden. Denne buketten inneholdt: gerbera, asters, phylisialis, hortensia og underlaget var grønt materiale og et (fuglerede) til å støtte den. Buketten var tett, rund i formen og dekorativ.
Etterpå laget jeg en bestilling fra en kunde som ville ha en høst bukett som var tett, rund for 350kr. Den inneholdt germini, roser, nyper og masse grønt materiale. Til slutt pakket jeg den inn og skrev et kort med ønsket tekst fra kunden.
Dette er en litt mer kreativ formal, høy bukett som jeg laget. Den ble satt i butikken for salg for 250 kr. Den inneholdt nellik, strå, vandaorkide og grønt materiale.
Til slutt laget jeg 3 dekorasjoner av dette slag. Den var litt høst farget, tett, rund og inneholdt hortensia, nellig, minivanda orkide, eikeblader og annet grønt materiale. Prisen var 350kr.

    1 kommentar:

    1. Så flink du er. Kjekt at du fikk lage buketter på bestilling:)

      SvarSlett