Hannas blomster

bloggen min

onsdag 20. oktober 2010

Utplassering Tirsdag 19 okt (PTF)

Utplasseringen i uke 42 var jeg utplassert på kolnes zwerg ved straen senteret. Her laget jeg mange spennende buketter og noen søte tvinnede hjerter.

Kompetansemålene mine som jeg fuglte gjennom hele arbeidet:
  • utføre og tilpasse eige arbeid med blomsterfaglege produkt til høve, rom og underlag, trendar og dei ønska og behova kunden har
  • gjere greie for opphav, naturleg sesong for og stell av eit breitt utval av namngitt botanisk materiale 

Først laget jeg lukket, runde buketter:
 Begynnelsen begynte jeg med et underlag der jeg stakk en hortensia oppi.
 Så la jeg mose på kanten og puttet en vandaorkide i vannpatron i midten.
 Til slutt festet jeg mosen med pyntetråd og viklet inni lyng.

Disse bukettene har et høstlig uttrykk som passer til årstiden vår. De ble solgt til kunder som ønsket en fin høstbukett. Hørtensia og lyng er svært populært på høsten.

Etter dette laget jeg en større utgave av samme bukett:
 Her brukte jeg samme teknikk bare med flere elementer oppi.


Denne buketten ble også rund og lukket. Litt dyrere enn den forrige fordi den inneholdt flere elementer som salal blader, nelliker og bregner.

Så laget jeg en bestilling der kunden ønsket en frodig, lukket og rund høstbukett.


Denne buketten laget jeg 2 stk av. Den inneholdt germini, nyper, eikeblader, korallbregner, hortensia, pistacia og protea. Den var radialt plassert og hadde 1/2 og 1/2 proporsjoner.
Buketten ble vellykket og høstfarget i uttrykket.

Til slutt laget jeg noen hjerter der jeg surret blader rundt en ståltråd og formet det til slutt som et hjerte:

Dette var en veldig trivelig dag med et kjekkt personell og kjekke arbeidsoppgaver=)!

1 kommentar: