Hannas blomster

bloggen min

torsdag 25. november 2010

Nairobi produksjon torsdag

Torsdag 25 nov laget jeg tette, lave, runde og dekorative dekorasjoner.

Kompetansemålene jeg knyttet til produksjonen:
Lære lokale og vitenskapelige navn på botanisk materiale
Kvalitetsikre bruk og oppbevaring av blomster og andre råvarer i egen produksjon

De var julepyntet og fine. Jeg dekket oasis med grønt og blomster. Etter på kvalitetsikret jeg de ved å helle vann i skålen. Jeg var bevisst på fargevalget og prøvde å skape harmoni med rolige farger. Alt ble stukket godt inn i oasis slik ting ikke datt ut.


Pris:
Staffasje: silkefuru, squarrose 50kr
Panicum 2x10kr
Cymbidium 2x20kr
Gloriosa 1x20kr
Stjerner 6x1kr
Pinner 12kr
Eple 8kr
Skål 35kr
Sum= 191kr
Jeg laget 2 av disse, men jeg brukte Tilandsia i den ene isteden for litt staffasje.
Dette var kjekt!

1 kommentar: