Hannas blomster

bloggen min

tirsdag 10. mai 2011

Blomster smykke

Tirsdag 10mai. Laget jeg et blomster smykke.


Kompetansemål jeg var innom
  • Eksperimentere med levende materiale og uttrykk, teknikker og redskaper.
Jeg begynte å tegne ideskisser av 3 forskjellige arbeider jeg vurderte å lage:

Armbånd, smykke og skulder pynt.
 Jeg valgte smykket og laget et underlag av pyntetråd. Denne teknikken jeg brukte var å surre sirkler å feste dem sammen til et flatt underlag. Så limte jeg ceropegia blader som en blomst og festet en perle i midten. På enden av smykket surret jeg til en fin avslutning. Så limte jeg på orkideer og knuppene. Jeg var nøye med å ikke søle så mye lim fordi det så ikke elegant ut.




 Smykket var et dekorativt arragement som ikke hadde noen skarpe kanter. Kontrastene var flotte med lys mørk.
Meg=)

 Astrid i klassen=)



1 kommentar: