Hannas blomster

bloggen min

tirsdag 7. september 2010

Dekorativ borddekorasjon

07. sep 2010 laget vi en lang dekorativ borddekorasjon.














Min ide ble å lage en borddekorasjon i høstfarger: rød, oransj og hvit. Den skulle være avlang og fordig. Dette valget tok jeg pga blomsterutvalg, og farger som passet sammen.

Prosessen:
Oasisen ble festet til potten med fix.
Staffasje og gladiolus ble satt inn først.
Blomstene, steelgress og tildekking med staffasje ble satt inn til slutt for å dekke hele oasis.



Jeg valgte høst fargede blomster som røde, oransje og hvite fordi det passet best sammen og passet til årstiden vår.

Blomsternavn og pris:
Tørkede blomster 1x10kr
Germini 1x12kr
Alchemille (Marikåpe) 4x20kr
Rosa (rose) 3x15kr
Dianthus (Nellik) 1x18kr
Gladiolus (gladiol) 2x20kr
Dahlia (georgine) 1x15kr
Hypericum 3x12kr
Salal blader 3x5kr
Galax blader 7x5kr
Steel gress 2x6kr
Bjørnegress 2x2kr
Eucalyptus 2x10kr
Oasis 1x10kr
Potte 1x29kr
Sum=  341kr













Jeg ble fornøyd med resultatet og prisen er billig for en så frodig, manfold av blomstersorter og en så stor borddekorasjon.
Bordekorasjonen jeg laget ble åpen, avlang dekorativ, frodig, med mange forskjellige blomstersorter, radialt plassert og diagonalt, og med luft mellom blomstene.
Det ble balanse og harmoni i dekorasjonen, med lik form på begge sider.

3 kommentarer:

  1. Flott dekorasjon og god forklarende tekst:)

    SvarSlett
  2. Omg du er flink, O.O
    Finne bilder du tar og fin blogg du har. Du er flink i butikken og på Kolnes - Zwerg. Du er flink å lage buketter og hjelpe kunder når ikke vi kan.
    Hilsen Chanette.
    http://chanettegundersen.blogspot.com/

    SvarSlett
  3. tusen takk chanette=) satser på en læretid hos dere er jo skamkjekt og fint hos dere! hilse alle og så ser vi på torsdag=)=)

    SvarSlett