Hannas blomster

bloggen min

tirsdag 26. oktober 2010

Blomsterdekorering på brudearbeid

Tir 26 okt og ons 27 laget jeg ranker til brudesmykket og dekorerte med blomster. Disse inneholdt Delphinium. Det skulle også dekoreres med flotte blå Vanda orkideer.




Disse skapte en voldsom fargekontrast (lys/mørk) og jeg plasserte de asymmetrisk for å få en vakker helhet i arbeidet. Volum ble det av blomstene og mosen.
Jeg tenkte på vekten i arbeidet at ingen steder ble det for tungt.
Den skulle heller ikke bli for tung å holde og bruden skulle ikke ha bøyde håndledd. 

Videre plasserte jeg vanda orkideer rundt på arbeidet og limte på noen Delphinium.
Det var viktig å dusje arbeidet og legge selofan rundt når jeg ble ferdig, for at blomstene ikke skulle henge. Vanda orkideene stod solid i vannpropp. Alt dette var kvalitetssikring. 

 Jeg lærte mye av dette prosjektet som å lage brude arransjement, viktig forarbeid og økonomien rundt dette. Resultatet ble jeg veldig fornøyd med.

2 kommentarer: