Hannas blomster

bloggen min

onsdag 3. november 2010

Utplassering Tirsdag 2 Nov PTF

I uke 44 var jeg utplassert på Kolnes zwerg blomster ved Straen senteret. Jeg ble satt i arbeid til å lage dekorasjoner med en gang jeg kom. Dette var veldig kjekt, og jeg fikk veiledning av de ansatte. Jeg lærte også nye blomster og mer om dekorasjoner.

Mine kompetansemål som jeg fulgte:
  • Lage bukett og dekorasjon til  sesongen og kundens ønsker og behov
  • Lære navn, pris og sesong for et bredt utvalg botanisk materiale
  • Disse utførte jeg ved å lære nye navn på botanisk materiale og jeg laget tette runde dekorasjoner til anledning og sesongen høst for kunden
Det første jeg begynte med var å lage flere små dekorasjoner av pictasia, eucalyptus og 3 Cymbidium orkideer. Prisen pr stk ble 195kr.

Disse ble flotte og fikk friske og fine høstfarger som kundene var veldig glade i.

Så laget jeg noen fine kreasjoner av potte planter der jeg surret mose rundt roten på Hottentott plante og Galuteria for å gjøre de mer spennende for kundene. Hottentott planten trengte ikke mye vann og Galuteria planten med de røde bærene var fine til å ha på graver som passer fint til allhelgens som nærmet seg.

Hottentott planten jaget jeg 7 stk av mens Galuteria laget jeg 3 stk av.

Etter dette laget jeg 5 små dekorasjoner i lilla/rosa fargen og 3 store. Disse ble veldig fine, jeg begynte med staffasje og deretter blomstene som var Nellik, Cymbidium og Skimma.

Disse ble veldig lekre som passer til årstiden og bordet hjemme.

Til slutt laget jeg 3 store, gule dekorasjoner med masse frodige elementer i som: eucalyptus, nype, cymbidium, solidago og bovardia. Denne kostet 300kr.


Det var en veldig spennende og kjekk dag hvor jeg lærte mange nye blomster og mye om dekorasjoner.

2 kommentarer: